We wszystkich placówkach grupy FRÖBEL dzięki różnorodnej ofercie edukacyjnej oraz możliwości udziału w grach i zabawach stymulowany jest rozwój potencjału dziecka. Nasza codzienna praca opiera się na ramowej koncepcji pedagogicznej, której podstawą jest postępowa teoria pedagogiczna Friedricha Fröbla. Friedrich Fröbel był pionierem przełomowych koncepcji pedagogicznych i uważany jest za pomysłodawcę pierwszego systemu wychowania przedszkolnego.
Zachowywanie jego tradycji oznacza krzewienie jego idei wspierania dzieci i opiekowania się nimi, traktowania ich z szacunkiem i uwagą oraz traktowania ich jako aktywnych, poszukujących i samodzielnie rozwijających się ludzi.
Nasza ramowa koncepcja pedagogiczna stanowi dla poszczególnych przedszkoli, świetlic i placówek pomagających młodzieży grupy FRÖBEL punkt odniesienia w opracowywaniu ich indywidualnych koncepcji działania.
Główne założenie pedagogiczne Friedricha Fröbla czyli wychowanie dzieci na „samodzielnych, myślących i wolnych ludzi” wyznacza przy tym kierunek naszej pracy pedagogicznej i zobowiązuje nas do podejmowania wszelkich starań, aby każde dziecko mogło się optymalnie rozwijać.